Thursday, November 10, 2011

Radio Kaset

pagi saya bniaga.
pastu balik buat apa yang patut.
then mandi
baru dapat rehat.
then received call from my aunty ajak teman ambik barang.
tapi cancel ke esok pagi.fuhh.
nasib baik.sebab malas sangat nak g mana2 la hari ni.
feeling nak rehat kat umah saja.

pastu my aunty call lagi nak pinjam radio yang ada cassette player.
dia cakap dulu saya ada.dia pernah pinjam.
it's like 6 or 7 years ago i guess.
dah lama dah rosak.ntah mana pegi ntah.hilang.or da ke tong sampah pun.
mmg lama lah tak pakai radio tu.
tu zaman skolah rendah sampai menengah saya pakai.dengar tiap2 malam.
peneman diri kala sunyi di waktu itu.wahh..hehe
dulu pernah ada 3 radio kaset.
rosak,beli.rosak,beli.rosak,pastu ada adik angkat my mama bagi.
dia dah tak nak guna lagi.
radio kaset yang kedua tu dpt main vcd skali.best.
tapi sayang.hayatnya tak lama.bad quality.

mmg rasa tak bernafas kalau takda radio kaset.
waktu tidur pun radio tu saya biarkan on.
so tak la takut sangat.
coz waktu tu kalau tidur sorang dalam bilik saya jadi takut.ehehe
rasa cam rindu lah nak pakai balik casette radio tu.
coz ada album lagu saya sukaaaa sangat tapi dah takda casette radio.
dah tak dapat nak dengar lagi :(
saya ada jugak search dalam 4shared dan youtube.tapi takda.tak jumpa.

album lagu tu ialah sountracks of "Eiffel..i'm in Love" movie.
kesemuanya lagu nyanyian melly goeslaw.
satu dua lagu dari album tu ada jumpa kat youtube.
tapi yang selebihnya tiada.sad :(
best sangat lah lagu2 album tuh.
tambah pulak Eiffel..i'm in Love is my most fav movie tika itu.
ntah brapa kali ulang tayang.haha.
rasanya dalam 10 kali.maybe.
sampai hafal dialog2 dalam movie tu.hehe.
sekarang ni,pernah jugak ulang tengok,tapi dah tak ingat langsung dialog dia.
lagipun,macam dah kurang best pulak.dulu kemain lagi suka.haha.
mungkin kerana perubahan dari segi kematangan.matang kah? :p

weather is so nice today. 
hearing birds chirping.
from the outside of room.
make me feels so good.
so i can relax,peacefully.
thanks to you god;the creator of all :)


No comments: