Tuesday, February 14, 2012

jambatan buluh.

i did share some photo of Kampung Budaya Sarawak or
Sarawak Cultural Village(SCV) before which i copy from google rite...
last week..i reaally went there.
not to jalan-jalan makan angin dan hirup udara segar yg nyaman..
but i was there bcos i sent my cuzzie and her friends.

but the good thing was...
i went there for free! hiks. suka :D
tapi tak lama pun kat situ..
lepas hantar diorang i need to go back home to settle my business.
jalan2 kejap,teman kan diorang,
pastu pulang.
tinggalkan diorang kat situ.

how i wish i can explore more there.
dah lama sangat tak jejak kaki kat situ.
last time i went there went i was 15.
tu pun ikut rombongan sekolah.
kalau x kerna rombongan sekolah,tak merasa la nak jejak kaki kat situ pun rasanya..
so masa pergi hari tu,
sempat lah ke rumah orang ulu, rumah bidayuh dan rumah iban. 3 je.
byk lagi yg x pergi.nak tgk persembahan apatah lagi

yang best,diorang jadikan tempat tu muzium hidup.
kalau masuk kat rumah2 tu,
ada orang yang tengah masak la, tengah buat kraftangan.
yang pakai baju traditional ikut kaum.
rasa macam mmg diorg tinggal kat situ.
mcm betul masuk rumah org kat kampung.
tak rasa masuk muzium semata.
rasa cam pergi ke zaman2 dulu pun ada gak.
hehehe..berangan lebih. :P

rindunya nak makan angin...
lama sangat tak holiday...
harap semakin hari semakin dimurahkan rezeki,Amin..nak kumpul2 duit,g holiday...
pergi somewhere else..out of sarawak..
rindunyaaaaa~.... teringinnyaaaaaa~.....
;)

me.
inside rumah iban.


jambatan buluh.


6 comments:

style4you said...

Sehr schöner blog :)
hast du lust auf gegenseitiges verfolgen ?
liebe grüße

Alonso and Yesica said...

Nice photos!! :D so pretty!!n_n
Have a nice day!!♥

august19th.blogspot.com
august19th.blogspot.com

Cliff Tuna said...

Wow amazing trip! I really want to stand on that jembatan buluh!!! Seriously it looks so much fun hahahaha :D

CROP.CRIP.CROP

Miss Anne said...

thanks..sure :)

Miss Anne said...

thank you Yesica!
have a nice day to you too!♥

Miss Anne said...

so what u waiting for? come visit here!
hehehe..