Tuesday, December 20, 2011

Puteri suka Beradu

Puteri beradu or sleeping beauty..
eh. puteri ke?
eh.beauty ke?
ahaks :P

puteri suka beradu?
itu sangat tepat.hehe

hari ni saya rileks cos tak niaga.
suka tapi tak suka pun ada.
suka dapat rileks.
tak payah nak prepare barang untuk jualan.
tapi tak suka jugak.
sbab tak niaga tapi kena jugak bangun awal.
bangun pagi tadi lebih awal dari hari niaga!
oh.tak suka.
tak suka bangun pagi awal sangat.
lagipun kalau bangun awal pagi saya mmg blur habis.
sbab tu tak suka nak cakap dgn orang actually kalau bgn awal2.
reaction untuk sesuatu perkara pun lama betul lah nak pikir.
blur lah namanya tu kan.
lagipun nikmat tidur mmg tak patut di sia2kan.
eh.hehehe.

tidur mmg selalu menjadi kepentingan ku dari masa sekolah dulu lagi.
masa sekolah dulu.tak suka my mom yang kejutkan.
sebab cara dia kejutkan tu.
buat darahku menyirap je awal2 pagi.
dengan ketukan pintu di yang macam nak pecahkan pintu.
tok!tok!tok!tok!tok!tok!tok!
huhh.sungguh2 tak suka.
so,bcos saya tak suka dia kejutkan saya bangun pagi nak g sekolah.
saya set la alarm clock.
alarm clock tu di set lebih awal daripada 'alarm clock' my mom.
means that saya akan bangun lebih awal drpd dia.
lepas alarm clock saya berbunyi,trus g mandi.
bijak kan :P

sebab mood pagi2 ni kena betul2 jaga. kan? kan?
kalau pagi2 kita dah bad mood,leh bad mood sepanjang hari dibuatnya.
sungguh buruk ok.huhu.

lepas mandi tu,kemas pakai baju cepat2 supaya tak take time.
lepas tu tengok jam.
oh.awal lagi.
so,apa yang akan saya buat?
of cos la..
sambung tidur lagi! hikhiks :P
tu lah dia,tidur selalu menjadi kepentingan diriku.hehe.
dah nak g masuk kreta baru lah bangun.
then bila dah kat dalam kereta,saya tido balik.
 =_='

itulah saya.memang tak suka sangat2 bangun terlalu awal.
but i know, kena dibiasakan terutamanya untuk masa depan.kerna......
jeng jeng jeng...hiks.

mana lah tau yang saya akan mula niaga pagi lagi.
mana lah tau bisnes saya berkembang maju ada kedai sendiri kena buka dari pagi untuk breakfast. Amin :D
manalah tau saya kena supply kek-kek atau makanan ke kedai2 lain. Amin :D
mana lah tau kalau saya kena bekerja tetap atau sampingan nanti. (bekerja tetap?harap tidak.)
mana lah tau kalau dah kawin nanti suami mintak masakkan breakfast awal2 pagi.
mana lah tau kalau dah ada anak nanti,anak nak g sekolah takkan saya masih tido?hehe.


harap2 list di atas akan jadi kenyataan kecuali yang ke 4 tuh.
kalau boleh la.kalau situasi tak cam tak membenarkan.kena lah jugak direalisasi.
(but still mintak jauh dari list ke 4 tu.hopefully.hehehe)


No comments: